systemy grzewcze serwis buderus serwis buderus systemy grzewcze buderus systemy grzewcze serwis warszawa serwis systemy grzewcze

Warunki gwarancji na pompy ciepła Buderus

1. Firma Robert Bosch sp. z o.o., dalej zwana Gwarantem, udziela gwarancji na okres 24 miesięcy od dnia 1-go uruchomienia przez Autoryzowany Serwis, lecz nie dłużej niż 30 miesięcy od dnia zakupu.

2. Warunki realizacji świadczeń uprawniających do dwóch pierwszych lat gwarancji:
a) prawidłowy montaż urządzenia, zgodnie z: instrukcją montażu, obowiązującymi normami, przepisami prawa budowlanego i zasadami sztuki budowlanej oraz zaleceniami producenta określonymi w odpowiednich materiałach do projektowania, instrukcjach montażu i katalogach,
b) wykonanie pierwszego uruchomienia przez Autoryzowany Serwis potwierdzone protokołem pierwszego uruchomienia,
c) wykonanie przez Autoryzowany Serwis w ciągu trwania ostatnich 3 miesięcy 1-ego roku gwarancji odpłatnego przeglądu,
d) zgłoszenie usterki w terminie 48 godzin od momentu jej wystąpienia, okazanie całkowicie wypełnionej i podpisanej karty gwarancyjnej,
e) posiadanie dowodu zakupu urządzenia,
f) używanie urządzenia zgodnie z przeznaczeniem, przestrzegając instrukcji obsługi oraz wszelkich zaleceń producenta.

3. Producent przedłuża gwarancję na urządzenie (z wyłączeniem osprzętu) na kolejne okresy roczne, aż do upływu 5-go roku gwarancji, w przypadku gwarancji spełnienia następujących warunków:
a) spełnienie warunków uprawniających do dwóch pierwszych lat gwarancji,
b) w ciągu trwania ostatnich 3 miesięcy okresu gwarancyjnego wykonanie przez Autoryzowany Serwis płatnego przeglądu technicznego urządzenia,
c) podpisanie Umowy Serwisowej Przedłużenia Gwarancji.

4. W okresie gwarancji gwarant zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wszelkich usterek wynikających z ukrytych wad materiałowych lub konstrukcyjnych urządzeń. Gwarant zobowiązuje się do usunięcia wszelkich usterek w pracy urządzenia niezwłocznie po ich zgłoszeniu Infolinii Serwisu 801 300 810 lub do najbliższego Autoryzowanego Serwisu.

5. Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia elementów eksploatacyjnych.

6. W przypadku nie wykonania przez Użytkownika urządzenia, obowiązkowych okresowych przeglądów technicznych, gwarancja na urządzenie traci ważność.

7. Gwarancją nie są objęte uszkodzenia urządzenia spowodowane:
a) niewłaściwym użytkowaniem lub nadmierną eksploatacją urządzenia przez uprawnionego w gwarancji,
b) użytkowaniem urządzenia niezgodnie z instrukcją obsługi lub przepisami bezpieczeństwa,
c) zewnętrznymi czynnikami mechanicznymi, atmosferycznymi, wyładowaniami atmosferycznymi itp.,
d) zastosowaniem niewłaściwego zasilania elektrycznego oraz przepięciami i spadkami napięć w sieci elektroenergetycznej,
e) niewłaściwą, niesprawną lub wadliwą instalacją elektryczną (np. podłączeniem do nie uziemionego gniazda zasilającego),
f) brakiem instalacji uziemiającej (ochronnej) urządzenia,
g) napełnieniem i uzupełnieniem instalacji wodą nie spełniającą norm jakości dla wody do napełniania instalacji grzewczych (c.o.),
h) napełnieniem i uzupełnieniem instalacji wodą nie spełniającą norm jakości dla wody do napełniania instalacji chłodniczych (dolne źródło ciepła),
i) napełnieniem i uzupełnieniem instalacji wodą nie spełniającą norm jakości dla wody do napełniania instalacji podgrzewania ciepłej wody użytkowej (c.w.u.),
j) brakiem możliwości wykonania regulacji i kontroli przepływu w poszczególnych pętlach wymiennika poziomego lub pionowego instalacji dolnego źródła ciepła,
k) niezainstalowaniem skutecznych elementów zabezpieczających pompę ciepła przed brakiem przepływu wody przez wymiennik pośredni w przypadku zastosowania wody, jako dolnego źródła ciepła,
l) sterowanie urządzeniem za pomocą automatyki innej niż zalecana przez producenta,
ł) brakiem odpowiednich filtrów, naczyń przeponowych i zaworów bezpieczeństwa, dobranych zgodnie ze sztuką budowlaną,
m) stosowaniem, jako nośnika ciepła w dolnym źródle ciepła płynu o niezgodnym z zaleceniami producenta stężeniu substancji niezamarzającej (o zbyt wysokiej temperaturze krystalizacji),
n) podłączeniem do niesprawnej lub grożącej zamrożeniem instalacji,
o) korozją, odbarwieniami lub przebarwieniami,
p) innymi czynnikami powstałymi nie z winy producenta.

8. Gwarancją nie są objęte urządzenia:
a) które nie zostały uruchomione i wyregulowane przez Autoryzowanego Serwisanta,
b) w których dokonywano zmian lub przeróbek przez osoby nieupoważnione,
c) które nie posiadają poprawnie i całkowicie wypełnionych kart gwarancyjnych.

9. Utratę gwarancji powoduje brak zastosowania wymiennika pośredniego oraz czujnika przepływu wody w przypadku wykorzystania wody studziennej, technologicznej lub wodociągowej jako dolnego źródła ciepła.

10. Obowiązek dbałości – urządzenie musi być traktowane z dbałością i uwagą, tak aby zminimalizować ryzyko wystąpienia szkód lub usterek. W przypadku stwierdzenia poważnego zaniedbania urządzenia, gwarancja na urządzenie traci ważność.

11. Gwarant w żadnym wypadku nie będzie odpowiedzialny wobec uprawnionego w gwarancji za utratę, uszkodzenie lub zniszczenie urządzenia nie wynikłe z wady produkcyjnej lub konstrukcyjnej.

12. Gwarancja obejmuje prawo do bezpłatnego usunięcia usterek urządzenia. Wszelkie dalsze roszczenia uprawnionego w gwarancji, a w szczególności roszczenia odszkodowawcze z tytułu poniesionych szkód i utraconych korzyści, bez względu na ich podstawę prawną, są wykluczone.

13. Części oraz urządzenie z usterkami, które gwarant wymienił w ramach gwarancji, stają się jego własnością.

14. Użytkownik ponosić będzie wszelkie koszty związane z nieuzasadnionym wezwaniem serwisu w przypadku stwierdzenia prawidłowego działania urządzenia lub gdy przyczyną zatrzymania było uszkodzenie w instalacji współpracującej (instalacji grzewczej c.o., instalacji dolnego źródła ciepła lub instalacji elektrycznej a także braku bądź błędnego zasilania elektrycznego).

15. Użytkownik jest zobowiązany zapoznać się z lokalnymi warunkami technicznymi i wymogami bezpieczeństwa. Niestosowanie się do tych przepisów oraz jakiekolwiek samowolne dokonanie zmian przeróbek w urządzeniu przez osobę nieupoważnioną powoduje utratę gwarancji.

16. Urządzenie należy użytkować zgodnie z zasadami bhp i ppoż. oraz innymi, określonymi prawem powszechnie obowiązującym.

17. W chwili odbioru karty gwarancyjnej należy upewnić się, czy numer seryjny urządzenia oraz data zakupu są zgodne z numerem seryjnym i datą zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. Kartę gwarancyjną należy przechowywać wraz z rachunkiem/fakturą w bezpiecznym miejscu, a w przypadku ujawnienia usterki – udostępnić ją gwarantowi.

18. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłową pracę pompy ciepła lub jej awaryjne zatrzymanie, w przypadku, gdy powodem będzie nieprawidłowa praca instalacji dolnego źródła ciepła lub instalacji grzewczej.

19. Gwarancja obejmuje urządzenia zakupione i użytkowane na terytorium Reczpospolitej Polskiej, w miejscu, gdzie dokonano pierwszego uruchomienia.
20. Niniejsza gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego, wynikających z niezgodności towaru
z umową.

Google+